مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

معرفی سیستم اطلاعات مدیریت پروژه ( PMIS )

سیستم اطلاعات مدیریت پروژه ( PMIS )

PMIS مخفف Project Management Information System و به معنی سیستم اطلاعات مدیریت پروژه می باشد و یک سیستم یکپارچه است که هدف آن تسهیل جریان های اطلاعاتی و ارتباطی بین ارکان و اجزاء پروژه بوده و برای سرعت بخشیدن در امور تصمیم گیری مدیران، دسترسی به اطلاعات دقیق، صحیح و بروز پروژه ها به کار برده می شود.

هنگامی که ارتباط روزمره خوبی بین مدیران پروژه و مدیران واحدهای عملیاتی برقرار شده باشد و پرسنل واحدهای عملیاتی قابلیت ارائه گزارش به مدیران خود و مدیران پروژه را داشته باشند. همچنین اگر سیستم مدیریت پروژه به نحوی تقسیم وظایف و اختیارات را بین مدیر پروژه و مدیران واحدهای عملیاتی تعیین کرده باشد، سیستم مدیریت پروژه موفق می گردد.

PMIS


برای شرکت در دوره ی آموزشی  سیستم اطلاعات مدیریت پروژه ( PMIS ) کلیک کنید.

  ادامه مطلب ...

تکنیک های تصمیم گیری و حل مسئله

تصمیم گیری

تصمیم‌ گیری بخش مهمی از زندگی شخصی و شغلی هر یک از ما را تشکیل می‌دهد. افراد تصمیم گیرنده کسانی هستند که مسئولیت قضاوت یا انتخاب بین دو یا چند راه‌حل مختلف را بر عهده دارند و این قضاوت در برخی موارد بسیار مهم و حیاتی است. از این رو کسب مهارت‌های نحوه‌ی اخذ اطلاعات لازم به منظور تصمیم‌گیری، همراه کردن دیگران و نحوه‌ی اجرای درست تصمیمات از موضوعات مهمی است که توجه به آن افزایش یافته است.

حل مسئله

برای شرکت در دوره ی کارگاه تکنیک های تصمیم گیری و حل مسئله گروهی کلیک کنید.

  ادامه مطلب ...

مدیریت قراردادهای EPC و ویژگی های آن

مدیریت قراردادهای EPC

پروژه مهندسی، تدارکات و ساخت (به انگلیسی: Engineering, procurement and construction) بصورت مخفف EPC نوعی پروژه است، که به سادگی می‌توان آن را به مهندسی، تأمین کالا و ساخت و اجرا تعبیر کرد. در چنین پروژه‌هایی تمام فعالیت‌های لازم برای اجرای پروژه از مرحله طراحی و مهندسی تا تدارکات کالا و ساخت نهایی بر عهده یک پیمانکار گذاشته می‌شود. پیمانکاران عمومی و پروژه‌های EPC، در همه صنایع و در اندازه‌های متفاوت وجود دارند.

در روش EPC عملیات مهندسی، تدارکات و اجرا در قالب یک قرارداد انجام می شود به طوری که همزمان که خدمات مهندسی در جریان تکمیل قرار می گیرد ، خدمات تحویل کالا و تجهیزات به کارگاه نیز انجام و اجرای عملیات ساختمانی و نصب به موازات آن ها سرعت می گیرد. از آنجا که در روش EPC، نظارت که یکی از عوامل افزایش هزینه و زمان است، کاهش می یابد لازم است سیستم های تضمین کیفیت در مهندسی پایه، مهندسی تفصیلی، ساخت و نصب به طور کامل در شرکت ها پیاده شود.

مدیریت قراردادهای EPC

برای شرکت در دوره آموزشی مدیریت قراردادهای EPC  کلیک کنید.

 

ادامه مطلب ...

17 اصل کاربردی و مهم تیم سازی و کارتیمی

مفهوم تیم سازی و کارتیمی

یک تیم به تعدادی از افراد گفته می‌شود که مهارت های آنام مکمل یکدیگر بوده و مقاصد، اهداف و رویکردی مشترک‌ دارند. تیم سازی و کارتیمی یکی از اقداماتی می باشد که امروزه در سازمان های موفق مورد استفاده قرار می گیرد چراکه تشکیل تیم و مشارکت کارکنان موجب بهبود عملیات و فرآیند تصمیم گیری می شود.

تیم سازی و کارتیمی

برای شرکت در دوره ی آموزشی دوره تیم سازی و کارتیمی کلیک کنید.

  ادامه مطلب ...

تحلیل آماری با نرم افزار مینی تب (Minitab)

آشنایی با نرم افزار مینی تب

مینی تب (به انگلیسی: Minitab)یک نرم‌افزار کنترل کیفیت آماری و مناسب برای پروژه‌های شش سیگما و بهبود کیفیت می‌باشد. این نرم‌افزار به عنوان یکی از نرم‌افزارهای تخصصی آمار برای کنترل کیفیت، کار بر روی اعداد و تجزیه و تحلیل داده‌های خام شناخته شده است و در بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وسیله آن می‌توان با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری به طراحی آزمایش پرداخت. همچنین انجام برخی عملیات‌ها مانند تولید اعداد تصادفی که از توزیع‌های آماری خاصی مانند توزیع نرمال، کی دو، گاما، اف، برنولی، پواسن، بتا، وایبل و … پیروی می‌کنند، پرداخت.

مینی تب

برای شرکت در دوره ی آموزشی تحلیل آماری با مینی تب کلیک کنید.

انجام تحلیل سری های زمانی به کمک نرم افزار مینی تب

با توجه به ویژگی های این نرم افزار در بسیاری موارد از آن برای تحلیل سری های زمانی و پیاده سازی مدلهای ARMA   و ARIMA  استفاده می گردد.

انجام تحلیل کنترل کیفیت آماری (spc )به کمک نرم افزار مینی تب:

قابلیت های نرم افزار مینی تب و منوهای مفصلی که در زمینه کنترل کیفیت آماری دارد، باعث شده است که این نرم افزار در زمینه کنترل کیفیت بسیار مورد بهره برداری قرار گیرد.

برای شرکت در دوره ی آموزشی تحلیل آماری با مینی تب کلیک کنید.

  ادامه مطلب ...