مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

چگونگی ویرایش کردن عکس در فتوشاپ

احتمالا شما عکس هایی را در اختیار داشته اید که یا به شدت تیره و یا روشن بوده اند. موسسه رایتک در مقاله زیر تصمیم دارد نحوه ادیت کردن تصاویر در فتوشاپ را آموزش دهد. خوشبختانه امروزه با گسترش عکاسی ،ویرایش عکس های تاریک و روشن کردن آنها با نرم افزارهای ویرایش عکس همچون فتوشاپ بسیار ساده شده است.ما در اینجا گوشه ای از روشهای رفع این مشکل را به کمک آخرین نسخه از برنامه فتوشاپ CS به شما آموزش می دهیم.
 
برای شروع،عکس مورد نظر را که مایل به ویرایش آن هستید استفاده کنید.
 
ویرایش عکس تاریک در فتوشاپ
 
در تمامی این روشها نیاز است که شما لایه پس زمینه عکستان را تکثیر کنید.برای این منظور در پالت لایه،بر روی مثلث بالایی سمت راست کلیک کرده و گزینه تکثیر لایه(Duplicate Layer) را انتخاب کنید:
 
 
 
ویرایش تصویر


  

ادامه مطلب ...

نحوه کارکردن با توابع ریاضی و فرمول های نرم افزار اکسل

همانطور که می دانیم اکثر کاربران نرم افزار اکسل (excel) برای انجام کارهای محاسباتی ریاضی نیازمند استفاده از فرمول نویسی در سلول ها هستند. در این مقاله قصد داریم تا حدودی نحوه کار کردن با امکانات محاسباتی اکسل و کار کردن با فرمول های آن آموزش داده شود.

ساختار کلی فرمول ها متشکل از عملگرهای ریاضی، عددها و یا آدرس سلول ها می باشد. فرمول های متعددی برای محاسبه انواع داده ها در نرم افزار صفحه گسترده ی اکسل وجود دارد، ولی بهترین روش آموزش فرمول نویسی شروع کار با فرمول های ساده و در عین حال پر کاربرد است.


مؤلفه های تشکیل دهنده فرمول ها

فرمول ها اغلب از عملگرهای ریاضی، اعداد و یا آدرس تشکیل می شوند. برای وارد کردن فرمول در سلول، ابتدا کاراکتر مساوی (=) را تایپ کرده و سپس فرمول را طبق قواعد تعیین شده، وارد می کنیم. نرم افزار اکسل فرمول وارد شده را محاسبه کرده و نتیجه را در همام سلول نشان می دهد.


نحوه درج فرمول در سلول ها

برای درج فرمول در یک سلول، ابتدا کاراکتر مساوی = را تایپ می کنیم و سپس فرمول را طبق قواعدی که در این درس خواهیم آموخت، به سلول وارد می کنیم.
همانطور که در تصویر زیر می بینید، پس از وارد کردن کاراکتر مساوی در سلول E13 می توان از نوار فرمول، یکی از فرمول های پیش فرض اکسل را انتخاب کرد.
 
درج فرمول
 
 
پس از درج فرمول، نرم افزار اکسل، فرمول وارد شده را محاسبه کرده و در پایان نتیجه را در همان سلول نمایش می دهد.
هر فرمول ممکن است دارای اجزایی همچون مقادیر ثابت، آدرس سلول ها، عملگرها و توابع باشد.
 

 

ادامه مطلب ...