مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

تکنیک های سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو

سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد. بهینه سازی سایت (سئو) به فرآیندی گفته می شود که با استفاده از ترکیب تکنیکهای برنامه نویسی، محتوای سایت و عوامل خارجی تاثیر گذار در رنکینگ گوگل و استفاده از علم سئو باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت شما خواهد شد. سئو یک کار دراز مدت است به این دلیل که الگوریتم های گوگل در طول زمان تغییر می کنند و همچنین قدرت رقبای شما نیز متغیر است. به همین دلیل برای اینکه نتیجه مناسب از سئو سایتتان بگیرید باید در طول زمان و به صورت مداوم بر روی سئو سایت شما کار شود

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید

سئو و بهینه سازی سایت

  

فاکتور های مهم در سئوی داخلی سایت

جستجوی کلمات کلیدی

یکی از مهمترین فاکتور های سئو، آنالیز کلمات کلیدی ای است که توسط کاربران در اینترنت جستجو می شود. این فاکتور مهمترین جنبه سئو به شمار می رود. شما برای انتخاب کلمات کلیدی مربوط به وب سایتتان، بهتر است که از ابزار Google Keyword Planner استفاده کنید، زیرا به وسیله ی آن شما می توانید به دنبال کلماتی باشید که بیشترین جستجو را در ماه دارند و وقت خود را با کلمات با جستجوی کم تلف نکنید. مثلا اگر کلمه ی کلیدی شما در مورد طراحی سایت می باشد، فقط این کلمه هدف شما نمی باشد، بلکه باید کلماتی که نزدیک به این کلمه می باشند را نیز پیدا کنید، تا بتوانید از طریق آنها نیز ترافیک به سایت خود بیاورید، در عکس زیر نمونه ای جستجو شده در موردکلمه کلیدی “طراحی سایت” برای شما قرار میدهم تا ببینید که گستردگی کلمات کلیدی چقدر مهم است و چقدر می تواند به شما در سئو سایتتان کمک کند.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید

ایجاد متن ها و مقالات جدید

با توجه به گسترش روز افزون تعداد سایت ها و همچنین افزایش رقیب در بستر وب تولید محتوای با ازش و منحصر به فرد یک ضرورت به شمار می رود تا سایت شما نسبت به بقیه وب سایت ها متمایز باشد .

تگهای هدر

تگهای هدر گوناگونی وجود دارد نظیر H3 ،H2 ،H1 و غیره. این تگها کمک به شفاف کردن هدینگها و ساب هدینگهای گوناگون میکنند. یک موتور جستجو تنها قادر به شناسایی هدینگها در زمانیکه در تگ H در HTML صفحه، علامت گذاری شده باشند، می باشد. تگهای هدر به موتورهای جستجو کمک میکنند که به آسانی سطح محتوا را درک کنند.

ساختار URL

ساختار URL در زمان بهینهسازی وب سایت شما، بسیار مهم است. این ساختار باید کوتاه، توصیف کننده و کمک کننده به دسته بندی صفحات شما باشد.شما میتوانید کلمات مرتبط با محتوای وب سایت خود را در پیوندهای یکتای سایت خود قرار دهید. از اعداد یا مواردی نظیر زیرخط (_)  و چیزهای مشابه در URL خود استفاده نکنید. به علاوه، شما میتوانید از خط رابط (-) برای جداسازی دو کلمه متفاوت در URL استفاده کنید. اگر پیوندهای یکتای وب سایت شما کاملا بهینهسازی شده باشند، به موتورهای جستجو کمک میکنند تا به راحتی بتوانند آنها را ایندکس کنند.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی (SMO) که بهینه‌سازی بازاریابی جستجو هم نامیده می‌شود در حاضر به دلیل افزایش شبکه‌های اجتماعی و توانایی آن در بهبود عملکرد بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به امری مهم تبدیل شده است. بنابراین اتفاقات روی داده در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس و توییتر به طور مستقیم می‌تواند بر روی رتبه سایت در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر بگذارد.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.