مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

طراحی آزمایشDOE و روش های پیاده سازی

طراحی آزمایشDOE و روش های پیاده سازی 

طراحی آزمایشDOE

مقدمه طراحی آزمایشDOE

محققان برای شناخت پدیده‌ها ، آزمایش‌هایی را انجام می‌دهنـد تا حقیقتی را در مورد سیستم یا فرآینـدی کشف کنند. انجام آزمایش همواره متضمن هزینـه و زمان است. از این رو انجام آزمایش‌های مؤثـر که با صرف حداقل هزینه و زمان بیشترین اطلاعات را فراهم آورند آرمان هر مهندس یا محقق است و این هزینه و زمان هنگامی‌که تعداد عوامل افزایش پیدا کند به صورت صعودی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به روشی نیاز است که در آن بتوان با صرف حداقل هزینه و زمان، به بیشترین اطلاعات در مورد فرآیند دست پیدا کرد، نتیجه‌گیری‌های منطقی ارائه کرد و مدارک مستند در خصوص فرآیند بدست آورد. روشی که به بهترین شکل اهداف ذکر شده را برآورده می‌سازد، طراحی آزمایش‌های صنعتی DOE نام دارد.


جهت شرکت در دوره طراحی آزمایشDOE کلیک کنید

روشهای طراحی آزمایشDOE ،می تواند طراحی و توسعه محصولات و فعالیت های مرتبط با حل مشکل را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در  دنیای امروز تولید کنندگان برای بقاء باید تکنیک های مورد استفاده خود را به روز کنند. خصوصــا تکنیک های کنترل و بهبود کیفیت در این زمینه از اهمیت خاصی برخورد دارند. مبحث کیفیت در دهه های اخیر مبــاحث جدیدی چون کنترل آماری فرآیند SPC ، تجزیه و تحلیل عوامل شکستFMEA ، ترجمان خواسته کیفیت QFD، بهبود مستمر فرآیند CPI و … را شامل می شود. تکنیک طراحی آزمایش DOE نیز یکی از تکنیک های بهبود کیفیت است که در دهه های 1980 و 19900 به عنــوان یک مزیت رقابتی در کشورهای غربی و ژاپن مطرح شد ، به طوری که بصورت یکی از الزامات گواهینـــامه QS 9000 پذیرفته شده است. مطالبی که در این مطلب مطرح می شود ، مقدمه ای بر چگونگی استفاده از طراحی آزمایشDOE است. این مطالب ، مفاهیم و اصول پایه طراحی آزمایشDOEو مراحل اجرایی آن را شامل می شود.

جهت شرکت در دوره طراحی آزمایشDOE کلیک کنید

  ادامه مطلب ...

فیدیک در EPC چیست؟

 

فیدیک (FIDIC) نهادی بین المللی است که نام آن برای بسیاری از مهندسان و مدیران تداعی کننده مفاهیمی چون قراردادهای پیمانکاری و شرایط حقوقی می باشد. نام فیدیک برگرفته از سر واژه های معادل فرانسوی عبارت international Federation of Consulting Engineers است که معادل دقیق فارسی آن فدراسیون بین المللی مهندسان مشاور است


.لغت فدراسیون در فرهنگ سیاسی و روابط بین الملل شخصیتی متشکل از هم پیمان شدن چند کشور می باشد که در امور داخلی خود، خود گردان و مختار هستند امّا در امور خارجی زیر نظر فدراسیون فعالیت می کنند. ریشه این لغت هم از واژه لاتین Foedus به معنای عهد و پیمان می  باشد. با این توصیف می توان فیدیک را نهادی بین المللی متشکل از انجمن های ملّی مهندسان مشاور دانست که در امور داخلی و ملّی، خود مختار و در روابط بین المللی تحت نظارت فیدیک فعالیت می کنند.

جهت شرکت در دوره های آشنایی با قراردادهای EPC کلیک کنید

  ادامه مطلب ...

جریمه قراردادهای پیمانکاری در سازمان تامین اجتماعی

جریمه جریمه ارسال لیست

ضوابط ارسال لیست در مورد قراردادهای مشمول طرحهای عمرانی و غیر عمرانی یکسان و به ترتیب زیر می باشد: 
1 – ارسال لیست( صورت مزد و حقوق ) کارکنان شاغل در اجرای قرارداد در تمام یا برخی از مهاهای دوره اجرای قرارداد در مهلت مقرر به منزله اجرای ماده 39 قانون تامین اجتماعی و قانون دریافت نقدی جریمه های از کارفرمایان مصوب مورخ 9/5/73 از سوی پیمانکار محسوب و پیمانکار مربوطه مشمول پرداخت جریمه تاخیر و یا عدم ارسال لیست نخواهد بود. 
1 -1 – بدیهی است لیست ماههائی که با تاخیر ارسال می گردد مشمول جریمه تاخیر بر مبنای حق بیمه ماه مربوطه می باشد. 
2 -1 – از دریافت لیستهایی که بیش از یکماه تاخیر داشته و یا بعد از خاتمه عملیات ارائه می شود بایستی بطور کلی خودداری گردد. 

جهت شرکت دردوره آشنایی با قوانین سازمان تأمین اجتماعی کلیک کنید

  ادامه مطلب ...

تحول در سازمان توسط مدیریت تحول سازمانی

تحول

تاریخچه تحول سازمانی 

تحول سازمانی که نوعی استراتژی به سازی است از اواخر دهه 1950 و اواخر دهه 1960 مطرح شد. برای بهبود سازگاری و تطبیق بین افراد و سازمان، بین سازمان و محیط و میان عناصر و اجزای سازمانی نظیر استراتژی، ساختار و فرآیندها، رهنمودهایی ارائه می‏دهد که این رهنمودها از طریق برنامه‏ ها و فعالیت‏ های ایجاد تغییر که هدف آن رفع مشکل در شرایط خاص و مشکل ساز است اجرا می‏شود. 

برای شرکت در دوره آموزشی مدیریت تحول در سازمان کلیک کنید

تعریف تحول سازمانی 

فرآیندی برنامه ریزی شده و اصولی (نظام‏ مند) است که با بهره گیری از ارزش‏ ها و اصول علوم رفتاری کاربردی در سازمان‏ ها در پی افزایش اثربخشی فردی و سازمانی است.تحول سازمانی فعالیت تا تلاش است که در سراسر سازمان برنامه ریزی شده که بوسیله مدیریت عالی سازمان اداره شده و  اثر بخشی و سلامتی سازمان را از طریق   برنامه‌های تغییر برنامه‌ریزی شده در فرآیند‌های سازمان با استفاده از علوم رفتاری افزایش می دهد .

برای شرکت در دوره آموزشی مدیریت تحول در سازمان کلیک کنید

  ادامه مطلب ...

نقش واحد مدیریت منابع انسانی در سازمان ها

مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی چیست؟

مدیریت منابع انسانی یا به اختصار منابع انسانی (به انگلیسی( Human resources: management: عبارت است از فرایند کار کردن با افراد، به طوری که این افراد و سازمان‌شان به توانمندی کاملی دست یابند، حتی زمانی که تغییر، نیاز به کسب مهارت‌های جدید، تقبل مسئولیت‌های جدید و شکل جدیدی از روابط را ملزم باشد.در واقع مدیریت منابع انسانی استفاده از نیروی انسانی در جهت اهداف سازمان است و شامل فعالیت‌هایی نظیر کارمندیابی و جذب، آموزش، حقوق و دستمزد و روابط سازمانی می‌شود. به عبارتی دیگر مدیریت منابع انسانی تابعی در سازمان است که عملکرد کارکنان را در خدمت‌رسانی به اهداف استراتژیک کارفرما، به حد اعلاء می ساند. مدیریت منابع انسانی به دنبال یافتن چگونگی مدیریت افراد در سازمان‌ها، با تمرکز بر سیاست‌ها و سیستم‌ها می‌باشد. واحدها و بخش‌های مدیریت منابع انسانی ، خصوصاً مسئول عده‌ای از فعالیت‌ها، از جمله استخدام، آموزش و توسعه، ارزیابی عملکرد و پاداش و جزا (برای مثال مدیریت سیستم حقوق و مزایا) می‌باشد. همچنین مدیریت منابع انسانی به روابط صنعتی توجه دارد، که همان تعادل در اعمال سازمانی با قوانین ناشی از بحث‌های بین کارکنان و مدیران و قوانین دولتی می‌باشد.

جهت شرکت در دوره مدیریت منابع انسانی کلیک کنید

  ادامه مطلب ...