مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

مرکز آموزش مجازی رایتک

مرکز آموزش مجازی رایتک مجری برگزاری دوره های غیرحضوری با مدرک رسمی از وزارت علوم

آموزش avr و اهمیت آن

آموزش avr

میکروکنترلر

میکروکنترلر ها تراشه هایی قابل برنامه ریزی هستند که برخلاف میکروپروسسور ها که صرفا پردازنده بودند. دارای واحد پردازش – واحد محاسباتی – پورت های ورودی و خروجی – حافظه ram – حافظه rom – تایمر – و… هستند میکروکنترلر ها دارای خانواده وسیعی هستند: معروفترین آنها میکرو کنترلرهای AVR و ARM میباشد که توسط شرکت های مختلف تولید میشوند: شرکت های ATMEL – ST – MICROCHIP – NXP – و… از جمله سازندگان میکرو کنترلر ها هستند.

برای شرکت در دوره ی آموزش AVR کلیک کنید  

آموزش avr

AVR یک خانواده از میکروکنترلرهای است که توسط Atmel در سال 1996 توسعه داده شده است. یک میکروکنترلر AVR نوعی از دستگاه تولید شده توسط Atmel است که دارای مزایای خاصی نسبت به سایر تراشه های معمول است.

میکروهای AVR دارای انعطاف پذیری غیر قابل مقایسه و بی همتایی هستند.آنها قادر به ترکیب هر نوع کدی با یک معماری کارامد از طریق زبانهای C و Assembly هستند و قادرند از طریق این برنامه ها تمام پارامترهای ممکن در یک سیکل یا چرخه ماشین را با دقت بسیار بالا هماهنگ کنند.

میکرو AVR دارای معماریی است که میتواند در تمام جهات مورد استفاده شما،عمل کند میکرو AVR معماریی دارد که برای شما کارایی 16 بیتی ارائه می دهد که البته قیمتش به اندازه یک 8 بیتی تمام می شود.

امروزه میکروکنترلرها به وفور در کارکردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در خانه های امروزی قطعا ده ها میکروکنترلر وجود دارد. در اتومبیل های مدرن تعداد زیادی میکروکنترلر وجود دارد. از جمله کاربردهای میکروکنترلر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  –  ماشین لباس شویی و ماشین ظرفشویی
  •  –  پرینتر، صفحه کلید و…
  •   – درب بازکن اتوماتیک
  •   – موبایل های هوشمند
  •   – دوربین های دیجیتال
  •   – رباتیک
  •    -تجهیزات پزشکی مانند کنترل فشار خون، قلب مصنوعی و ….
  •    -کنترل اتوماتیک ورود خروج مانند کارتخوان ها و اثر انگشت
  •   – و ده ها و صدها کاربرد دیگر

درحقیقت در حوزه آموزش ، میکروکنترلرها دروازه ورود به دنیای دیجیتال تلقی می گردند. با توجه به اهمیت این موضوع موسسه رایتک اقدام به برگزاری دوره میکروکنترلرAVR  کاربردی می نماید.در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک میکروکنترلر AVR دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون پرداخت وجه برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.